Covid-19

19/03/2020

Met betrekking tot de huidige situatie rond Covid-19 zet Ishida zich in om op verantwoorde wijze op te treden en onze zorgplicht ten aanzien van onze medewerkers, onze klanten en onze gemeenschappen te vervullen. Tegelijkertijd streven we ernaar om de klanttevredenheid te handhaven.

Om dit te doen, hebben we een speciale taakgroep opgezet die dagelijks bijeenkomt. Acties die deze groep onder andere onderneemt:

  • Het voortdurend beoordelen van de lijst met landen en regio's die door de uitbraak zijn getroffen en onze medewerkers daarvan op de hoogte stellen.
  • Gehoor geven aan de adviezen van de hoofden van de volksgezondheidsdiensten in verband met aanbevelingen voor zelfisolatie en andere acties.
  • Beleid bepalen om onze werklocaties te beschermen.
  • Escalatieplannen voor functionele afdelingen opstellen i.v.m. Covid-19, om ervoor te zorgen dat we zo goed mogelijk voor onvoorspelbare toekomstige ontwikkelingen zijn voorbereid. Het doel van deze plannen is om de effecten op onze klanten en de activiteiten van Ishida te minimaliseren naarmate de situatie zich ontwikkelt.

Op dit moment zijn alle niet-essentiële reizen opgeschort, maar waar mogelijk staan we wel essentiële reizen toe om onze klanten te ondersteunen. Indien ons bezoek aan uw locatie aan beperkingen onderhevig is, zullen we samen met u een alternatief plan uitwerken. Deze situatie wordt voortdurend beoordeeld.

Wat betreft het lokale beleid controleren we alle bezoekers aan onze vestigingen. Van hen wordt verlangd dat zij vóór aankomst een formulier invullen met alle landen die recentelijk zijn bezocht. Bezoekers die onlangs zijn afgereisd naar een gebied dat door de uitbraak getroffen is, mogen de vestigingen niet betreden. Chauffeurs die apparatuur op onze vestigingen ophalen en afleveren, met name chauffeurs uit getroffen gebieden, mogen hun cabine niet verlaten.

We hebben bepaald dat alle medewerkers en bezoekers die de werklocatie betreden, bij aankomst hun handen moeten wassen en de rest van de dag een strikt handenwasregime moeten volgen.

Op dit moment zijn er geen gemelde verstoringen in de aanvoer van Ishida apparatuur vanuit onze Japanse of Chinese faciliteiten, waar op beide locaties ook een aantal bijbehorende maatregelen voor bedrijfscontinuïteit zijn ingevoerd.

Bij Ishida Europe Ltd blijven we de situatie volgen. We werken samen met al onze leveranciers om de continuïteit van leveringen te verzekeren.

Als u verder nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met uw huidige contactpersoon bij Ishida Europe of een e-mail sturen naar info@ishidaeurope.com.

Ishida Europe Ltd