Update m.b.t. Covid-19 en de bedrijfssituatie

01/04/2020

De situatie rond Covid-19 duurt voort en heeft zich in sommige opzichten in Noord Europa geïntensiveerd. Ishida blijft zich inzetten om op verantwoorde wijze te handelen en de zorgplicht naar onze werknemers, klanten en gemeenschappen te vervullen. In deze ongekende tijden is een betrouwbare voedselproductie van duidelijk fundamenteel belang, en we erkennen volmondig dat Ishida een rol speelt bij het ondersteunen van alle activiteiten van onze klanten.

Ishida is een financieel sterk bedrijf dat de middelen heeft om in nieuwe technologieën en werkmethoden te investeren, en onze werknemers te ondersteunen terwijl we ons door deze moeilijke tijd heen slaan. We hebben alternatieve werkwijzen ontwikkeld om onze klanten, in deze tijden van nood, te kunnen ondersteunen. Een van de ingevoerde maatregelen is dat we onze kantoormedewerkers de middelen geven om thuis te werken. Als u regelmatig contact moet opnemen, beantwoorden zij uw e-mails en telefonische oproepen.

De onderdelen productie, onderdelenopslag en PDI (inspectie vóór aflevering) blijven operationeel met de inzet van kleinere en meer ploegendiensten. Op deze manier kunnen we machines blijven bouwen en onderdelen blijven leveren om afspraken met onze klanten na te komen, en ook om een veilige afstand tussen werknemers te kunnen bewaren. 

We blijven onze toeleveringsketen monitoren, waar sprake is van enige verstoring, maar door het aanwenden van ons dual-sourcing programma en onze internationale leveranciersnetwerken onderzoeken we elke mogelijkheid om de continuïteit van onze aanvoer te handhaven.

De service helpdesk blijft ook operationeel met de inzet van technologie, waardoor werken op afstand mogelijk is en we essentiële servicebezoeken kunnen blijven inplannen. Reizen naar andere landen is alles behalve mogelijk. Ishida’s uitgebreide lokale servicenetwerken stellen ons echter in staat om klanten in deze moeilijke tijd te ondersteunen. 

Omdat de aanhoudende voedselvoorziening voor de hele wereld van vitaal belang is, is het feit dat Ishida een belangrijke rol speelt in de voedselvoorzieningsketen is door overheid erkend en we zijn nu een bedrijf dat essentiële diensten levert. Als zodanig hebben we toestemming om te werken om onze klanten gedurende de ‘intelligente lock-down’ te ondersteunen. 

De verkoopteams blijven op afstand werken, maar omdat vergaderingen en bezoeken door vrijwel alle bedrijven verboden zijn vindt het contact met klanten voornamelijk telefonisch of via e-mail plaats.  

Neem bij aanvullende vragen gerust contact op met uw huidige contactpersoon bij Ishida Europe, of e-mail ons op infonl@ishidaeurope.com.

Ishida Europe ltd